priligy nps

יוסי 050-5342196

כאן תגלה את הסוד בין תפקודי המוח לבין הפרעות קשב וריכוז

הפרעות קשב וריכוז (ADHD) והיפראקטביות, פורמולות סיניות מדור מתקדם, רפואה משלימה הוספת תגובה

 

איבר המוח (Organ) הוא מעין מחשב אנושי אשר קולט נתונים (מידע וגירויים מן החוץ) באמצעות מערכת החושים: ראיה, שמיעה, ריח, טעם ומישוש ומעבד אותם. מצד אחד הוא משפיע על כל האורגניזם של הגוף מבחינה פיזיולוגית ומצד שני הוא משפיע על ההתנהגות שלנו ועל תגובותינו מבחינה רגשית וכן מבחינת תפקודים מנטאליים. במוח יש עשרות מיליארדי נוירונים | Neuron (תאי עצב). אלה קולטים את המידע החיצוני ומעבירים אותו הלאה למרכזים במוח המעבדים את האינפורמציה הזו.עיבוד נתונים במוח
ההתנהגות שלנו והחשיבה שלנו בכל רגע נתון וכן תגובותינו הרגשיות מושפעים באופן ישיר מהמידע שמגיע אלינו בתיווך הנוירונים, כמובן שמעורבים מתווכים כימיים  | נוירוטרנסמיטרים = (neurotransmitter) ) הנמצאים בקצה התא ומאפשרים את מעבר האותות החשמליים לקולטן  (Receptor) אשר קולט את האותות.

כך מתאפשר מעבר אינפורמציה בין תא עצב אחד למשנהו עד שנקלטים באזור המטרה במוח. האינפורמציה מעובדת ויוצאת כאמור כמעין "פלט מחשב". הנוירוטרנסמיטרים  נוצרים בתא העצב בקצה האקסון המהווה שלוחת עצב. האקסון מעביר מידע לתא מטרה המקושר אליו ב (Synapse) שזהו אזור המפגש בין תא עצב לתא מטרה, ממנו לתא מטרה אחר, לשריר או לבלוטה.
האנזימים המיוצרים בגוף התא עוברים דרך האקסון ובתפקוד תקין האנזים ידאג להספקה תקינה של נוירוטרנסמיטרים (מוליכים עצביים) כדי לאזן את תפקוד התא.

פעולות שדורשות חשיבה וריכוז נמצאים כמשוער בחלק הפרונטאלי של המוח הגדול. אצל האדם אזור זה מפותח מאוד. הבנת התפקודים באופן מפורט לא ברור עד עצם היום הזה בגלל מורכבות מערכת העצבים ולכן קשה מאוד להבין כיצד כמות אדירה של נוירונים (Neuron) האחראיים לפעולות מערכת העצבים, מחוברים בשלוחות לגוף התא. אלה יוצרים בניהם ביליוני קשרים היוצרים בסופו של דבר מחשבה | ניתוח | תכנון.

פגיעה בתהליך מעבר האינפורמציה בין התאים המשתתפים בפעילות והעיבוד המוחי, תתבטא בהפרעות קשב וריכוז, מקשיי זיכרון וכן קושי ברכישת מיומנויות (קושי ביכולת הלימוד).נוירוטרנסמיטר | Neurotransmitter - מתווכים כימיים

חקר מוח האדם:
כיום חוקרים את מוח האדם באמצעים טכנולוגיים. גם תפקודים שונים של המוח וכן תפקודי מוח במצבי מחלה כגון: אפילפסיה, תסמונת טורט ועוד. במבנה מוחי או תפקוד לא תקין של המוח יהיו בעיות שונות או תהליכים קוגנטיביים לא תקינים ובניהם גם הפרעות קשב וריכוז. קיים קושי בתהליכי עיבוד מידע המגיע מהעולם החיצון דרך איברי החישה דרך המעברים העצביים אל קליפת המוח ותהיה הפרעה בתהליכים קוגנטיביים | בתפקודים הגבוהים של המוח.

פגיעה מוחית נמדדת בשתי שיטות:
1. אלקטרו-אנצפלוגרמה  | EEG) Electroencephalography) – שיטה הבודקת את מצב גלי המוח באזורים שונים בגולגולת. מזהה סטיות תקן מהנורמה וממפה אזורים פגועים.

2. תהודה מוחית -(MRI – magnetic resonance imaging) או בעברית: הדמיה בתהודה מגנטית.

בואו תשמעו עוד דעה שאפשר גם אחרת ללא סיכונים מיותרים – לחצו כאן

אהבת את הפוסט? אשמח לשיתוף בין חבריך שישמחו לקבל את המידע החשוב הזה  (-:

הוספת תגובה


התחבר RSS תגובות RSS פוסטים
WP Theme & Icons by N.Design Studio
התאמה לעברית: We CMS