priligy nps

יוסי 050-5342196

כיצד הריח של שמן אתרי משפיע עלינו? – חלק שני

Uncategorized, ארומתרפיה, בריאות, דוטרה, רפואה משלימה, שמנים אתריים הוספת תגובה

חושיהם של אבותינו ובכללם חוש הריח היו בעבר הרבה יותר מחודדים. אנחנו לא יודעים להריח דברים טבעיים ולהפריד בין ריחות כמו אבותינו.חוש הריח
בדרום אמריקה יש מספר שבטים שמסוגלים לעקוב אחרי טרף בעזרת חוש הריח. את היכולת להריח "אוייב" אנחנו איבדנו לעד.

בעבר ידעו לזהות ריחות מסוימים שקשורים למחלות מסוימות (בגלל חוש הריח המפותח). כיום פיתח מדען מהטכניון "אף מלאכותי" שפועל באמצעות בינה מלאכותית (Artificial Intelligence) ויודע באמצעות הריח לאבחן סרטן.

תכונה חשובה שמאפיינת את חוש הריח היא בהיעלמותו לאחר זמן. אם אותו ריח נשאף למספר שניות זה מתחיל להתעמעם עד שנעלם.
אם נצא מ"אזור הריח" ונחזור שוב לדיפיוזר חשמלי שמפיץ ריח (לדוגמא), נוכל להריח את הריח שוב.

הטבע דאג לזה שנסתגל לריח.
כאשר אני רואה, אני רואה כל הזמן. כאשר אני מריח אני לא מריח כל הזמן..

כיצד הריח משפיע על בריאותנו?
להרגשה טובה יש השפעה על ריפוי ומניעת החלות רבות. המון מחלות הן פסיכוסומטיות ומושפעות מלחץ. וכאשר אנחנו משפרים רגש זה משפיע על הגוף ומונע מחלה.

שמנים אתריים משפיעים עלינו באמצעות: הרחה (חוש הריח), נשימה, מריחת שמן אתרי מדולל – הנחה על העור ובאמצעות בליעה. בארבעת השימושים הללו, מולקולות השמן חודרות לתוך גופנו ומשפיעות על כל תא ותא בגופנו, על מערכות הגוף ובכללן גם על מערכת החיסון. שיטת הטיפול הזו נקראת ארומתרפיה (= טיפול באמצעות ריח) וזו אחת משיטות הטיפול ברפואה המשלימה.

קיימות תערובות שמנים אתריים מוכנות שבאמצעות נשימתם והרחתם מולקולות הריח נקלטות בקולטני הריח בקצה העליון של האף ומשם עוברות למערכת הלימבית במוחנו, עוברות התמרה ומאזנות את הרגשות שלנו. זה מאוד בריא לגוף ולנפש ובמצב של חוסר איזון הרי שזה כלי טיפולי יוצא מן הכלל בארומתרפיה עם הצלחות לא מבוטלות.

לחלק ראשון – להקליק כאן

הוספת תגובה


התחבר RSS תגובות RSS פוסטים
WP Theme & Icons by N.Design Studio
התאמה לעברית: We CMS